Vintern kom med värmen

Allt är tyst och den vita snön faller över mig
Jag står där ensam och tittar upp mot himlen
Jag känner hur snöglingorna far ner för min kind
Marken är så vit och ingen syns till
Jag känner en kylig bris mot mitt ansikte
Mina andetag blir som vita moln
Det knarar under mina fötter när jag tar mig fram

Och man ser ljus och värme i alla hem
Man kan se barnen ligga under granen, så nyfikna och längtansfulla till julen
Vissa familjer spelar spel
Andra vaggar sitt barn till söms
Men alla med en fridfull blick

Det knarar fortfarande under mina fötter
Jag känner hur kylan tränger sig in under min jacka
Jag har inte långt kvar

Längre fram står du
jag ser din fridfulla blick och känner värmen och ljuset inom mig
Nu är jag hemma säger jag tyst medans snön faller över oss

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0