Måndag

Idag har jag verkligen inte gjort mycket!! Jag har sovit ut sjukt länge, vaknade inte förrän efter fyra:P Men jag har sovit så lite under helgen så det behövdes kan jag lova=) Det som egentligen har hänt idag var att jag och erik for på hemmakväll, och jag hyrde en film, sen for vi till ica och köpte myssli och mjölk, som e så sjukt gott!!!!

Filmen jag hyrde hette '' Pojken i randig pyjamas '' det var otroligt bra, och verkligen sorlig. Den handlar om andra världskriget och en tysk familj vars pappan är soldat. Men sonen i huset som är åtta år vill inte flytta eftersom att han kommer att sakna sina kompisar. Men när han smiter ut så kommer han fram till ett staket, som pojken tror hör till en bondgård. Men det var ett arbetsläger för judar. Och vid staketets andra sida sitter en kille i randiga kläder. Och han förstår inte vad det allt egentligen handlar om, och han tycker bara att hans pappa verkar konstigare och konstigare, och hans mamma skriker alltid på pappa att han gör fel. Men killen e glad eftersom att han har fått en vän.
Ni måste bara se den!! Det e nästan ett måste:P

Men nu ska jag äta myssli och se en film med erik=)

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0