Snyft!!

Nu har jag suttit här och gråtit och snorat i min ensamhet, haha nä okej det är inte lika hemskt som det låter:P Jag har nämligen sett filmen Hachiko och det är en riktig snyftfilm, eller ja gråtfilm! Den handlar om en hund och hans ägare, varja dag så går dom tillsammans till tågstationen och när ägaren klev på tåget så går hunden hem, men när ägaren kommer tillbaka så sitter hunden där och väntar på honom. Det är ett speciellt band mellan dom två. Men en dag kommer inte ägaren men den trogna hunden väntar länge.
Den här filmen är baserad på en sann historia och det blev kännt att hunden satt och väntade på sin ägare trotts att han aldrig kom. Idag står det en staty på tågstationen till minne av Hachiko, statyn står på samma ställe där Hachiko satt och väntade varje dag.

Det är en riktigt bra film och jag tycker verkligen att alla ska se den:D


Sen riktiga Hachiko                         Statyn som står där än idag.


Här är en bild från filmen.

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0